Trassligt Värre

Telefonen har ringt i ett, varje gång är det från Glocalnet och de söker Daniel. Daniel är aldrig hemma när de ringer och efter 15:e gången frågar jag om det finns något jag kan hjälpa till med. Nej. Såklart inte. Dumt att jag frågade. Hur kunde jag tro det? Det gällde bredbandet, förstod jag inte det?

Alldeles nyss ringde det igen. Glocalnet! Suck. Ja? Nej, han är inte hemma.
Den här gången var det något som skillde sig. Hon frågade om hon kunde prata med mig! Yes, tänker jag och skall precis öppna munnen för att tala om för henne hur irriterad jag är på dem men hon hinner före. Hur mycket ringer du för varje månad, är det under eller över 150 kr? Över, svarar jag. Och vi är inne i ett samtal. Det visar sig att de har ett fantastiskt erbjudande jag absolut inte kan motstå. Nämn EN gång jag lyckats säga nej till en telefonförsäljare och jag blir din förevigt! Abonemanget heter Glocalnet Mobil FRITT och finns med på listen här nere. Ta en titt:


kostnad!

Månadsavgift
Glocalnet Mobil MINI (att ringa för!)*69 kr/mån
Glocalnet Mobil BAS (säljs endast med mobiltelefon)19 kr/mån
Glocalnet Mobil PRAT99 kr/mån
Glocalnet Mobil FRITT99 kr/mån

* Du ringer, skickar SMS/MMS och utnyttjar våra andra tjänster för hela månadsbeloppet. Trafik i utlandet samt betalsamtal och betaltjänster dras inte från månadsbeloppet.

 Glocalnet Mobil
BAS&MINI
Glocalnet Mobil
PRAT
Glocalnet Mobil
FRITT
Bastjänster
Samtal till Glocalnets
mobila och fasta nät
0 kr/min0 kr/min0 kr/min
Samtal till övriga
mobila och fasta nät
0,69 kr/min0 kr/min*0 kr/min*
SMS0,69 kr/st0,69 kr/st0 kr/st**
MMS1,69 kr/st1,69 kr/st1,69 kr/st
Samtal till Kundservice0 kr/min0 kr/min0 kr/min
Samtal till Röstbrevlåda0,69 kr/min0,69 kr/min0,69 kr/min
Videosamtal till
alla mobiler
4,69 kr/min4,69 kr/min4,69 kr/min
Surfa med GPRS/3G0,015 kr/kb0,015 kr/kb0,015 kr/kb
Öppningsavgift
(ej avgiftsfria- och nödnummer)
0,69 kr/
samtal
0,99 kr/
samtal
0,99 kr/
samtal

Priserna gäller inom Sverige.
Debitering sker i 10 sekunders intervall.

* Prata upp till 2000 min/månad inom Sverige. Samtal till nummerupplysning, röstbrevlåda samt särskilda samtal (t.ex. betalsamtal, innehållstjänster och 077-nummer) ingår ej. Efter 2000 minuter ringer du för 0 kr/min till alla Glocalnettelefoner. Samtal till övriga mobila och fasta nät debiteras enligt ordinarie pris, 69 öre/min.

** Skicka upp till 4 000 SMS/mån inom Sverige. Därefter debiteras enligt ordinarie pris, 69 öre/st. Betal-SMS eller SMS skickade från utlandet till Sverige omfattas ej.
 
image160


Uppsägningstid

3 månader


Bindningstid

Endast abonnemang 
Glocalnet Mobil MINI0 mån
Glocalnet Mobil PRAT0 mån
Glocalnet Mobil FRITT12 mån
Abonnemang med mobiltelefon 
Bindningstid anges vid respektive mobiltelefon 

Övriga fasta avgifter för samtliga abonnemang

Pappersfaktura20 kr/faktura
Anslutningsavgift199 kr
SIM-kort
Låsa upp spärrat SIM-kort100 kr
Nummerbyte250 kr
Ersättningskort vid förlust av Glocalnetkort250 kr

 


En grej som är en aning märklig var att hon jag pratade med sade att det skulle kosta 129 kr/månaden medan det står här över att det skall kosta 99 kr /månaden.

 

Bindning av 12 månader, Nokia 1650 på köpet:
image157
Absolut inget märkvärdigt med de här, men helt okej. Kanske?
 Verkade inte finnas någon kamera, vilket var en stor besvilkelse.
 

I alla fall. Jag tyckte detta lät oerhört bra så jag tecknade ett avtal via ljudfil.
Ringde sedan upp Daniel och berättade den glada nyheten, jag hade lyckats dra ner kostnaderna med några kronor varje månad *wiee*. Mohahahaa, det trodde jag! Mohaa! Daniel förklarade att det blir dyrt för alla som ringer mig + att jag inte alls spenerar över 150 kr på min mobil varje månad. Ibland fyller jag inte på den alls på hela månaden. Det skulle alltså bara bli dyrare nu när jag tecknat Glocalnet.

Förvånad? Nej. Inte särskilt.
Jag har kommit fram till nu för 12098089 gången att jag inte skall ta sådanna här beslut själv. Jag tycker allt låter bra men ser inte nackdelarna.

Daniel ringde upp Glocalnet nästan på en gång och avbeställde hela ordern, vilket kommer ta en vecka att regestreras.

Men en rolig grej är att vi skall diskutera vilket abonemang som skulle passa bäst. Så idag kommer jag önnu närmare vuxenvärlden genom att få teckna abonemang :) Vilket var min enda anlening till varför jag egentligen ville ha glocalnet från första början.

Poängen, som jag lyckades tappa, var i alla fall att jag var extremt irriterad över att Glocalnet ringer och ringer men när de väl började prata med mig var jag på som ett bi. Helt galet!

Det är absolut sista gången jag beställer något via telefon. Det blir alltid bara fel. Jag måste lära mig.
Har ni några sådanna här saker för er? Klarar ni av att säga nej till säljare på telefon?


Kommentarer
Postat av: anna

Hanna! du har två veckors uppsägningstid via distansavtalslagen. Säg upp det. Det här kommer att bli mykr dyrare! du har ju inte ens pengar unge!! Men somsagt du har två veckors uppsägningstid. Lycka till :P PUSS

2008-05-20 @ 18:38:03
Postat av: ANNA igen

Hahah! missade att daniel redan hade sagt upp det. BRA! Men du, abonnemang suger, det blir alltid mykt dyrare. Ha kontantkort!! Annars ringer man för mer än man har råd, då det alltid "finns" pengar på ett abonnemang. Absolut inget du ska välja! Tro mig!

2008-05-20 @ 18:40:11
Postat av: Julie

we are an international wholesaler, we wholesale Nike, Jordan, Adidas, gucct and other brand-name shoes $ 25to $ 33, all kinds of brand-name handbags $ 22 ~ $ 28, clothing $ 11, belt $ 9, jeans $ 30 , Hats $ 8, Sunglasses $ 8, watches $ 25, phone $ 180.The best service, highest quality and lowest price, prompt delivery. More information, please visit our website: www.shanshantrade.com E-mail: [email protected]

2008-11-21 @ 08:15:57
URL: http://www.shanshantrade.com

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0