Promenad-trassel

Idag när jag var ute med Teddy på en utav våra dagliga promenader mötte jag en tjej, som var väldigt intresserad utav Teddy. Jag märkte på en gång att hon hade ett slags lugn över honom. Han blev inte hysterisk, som han brukar, utan satte sig lugnt ner och lät henne klappa honom.
Undet vårt samtal kom det upp att hon var på jakt efter en hund att gå ut med på dagarna och vi bestämde oss för att gå ut en sväng tillsammans.
Som ni vet är han en dominant hane, skall alltid testa nya personer som håller i kopplet, men det gick faktiskt väldigt bra. Han testade henne några gånger, hoppade, drog i kopplet, sprang åt fel håll, men hon klarade det riktigt bra. Jag sade det att jag och Daniel pratat lite om att hitta någon som skulle kunna gå ut med honom vissa dagar, och att detta kanske skulle kunna fungera, men att vi skulle behöva gå ut tillsammans ett antal gånger. Kan inte släppa iväg Teddy med någon som inte förstår sig på honom och veta vad man skall göra i vissa situationer.
Tillslut kom det fram att hon inte fick gå ut med hundar för sin mamma. Hon var 11 år, trodde faktiskt att hon var äldre. Hon frågade mig om jag kunde låtsas vara Amandas mamma (vem Amanda är vet jag inte) om jag skulle ringa hem till henne. Nej, svarade jag, det där lade jag av med när jag var 15! Om det inte är okej för din mamma är det inte okej att dyugår ut med honom.
Vi vandrade vidare till den lilla inhägnaden för att träna platsliggning då det hände. Jag hade varnat henne för att han kunde dra för han vet vad som väntade, lek och bus. Han drog omkull henne så att knäna började blöda.
Jag skämdes som en tok och frågade henne i stressigt stillstång om det gick bra innan jag for iväg efter hunden.
Det var mycket på en och samma gång, både för mig och Teddy. Han blev stressad och jag kände att det var dags att börja knalla hemåt. Vi hade sällskap till fritidsgården, där hon gick in, och jag vidare hem.
Det var ingen fara med hennes knän, jag väntade på henne medan hon gick in till sin skola för att sätta på plåster.
Vi bestämde ingen mer träff, som sagt, om det inte är okej för hennes mamma är det inte okej för mig.

Det lustiga var att det är hennes syster som bor ovanför oss. Det finns ett inlägg om det längre ner, bara att läsa.

Nu skall vi väg och köpa en stol. Utomhus-utställning på söndag. Teddy är fortfarande dålig i magen. Skall också åka till apoteket för att hansla in medicin till honom. Hoppas det hjälper.

Är för tillfället lite fundersam... Som sagt om ni läser inlägget så förstår ni.

Ha det gott!

Kommentarer
Postat av: Julie

we are an international wholesaler, we wholesale Nike, Jordan, Adidas, gucct and other brand-name shoes $ 25to $ 33, all kinds of brand-name handbags $ 22 ~ $ 28, clothing $ 11, belt $ 9, jeans $ 30 , Hats $ 8, Sunglasses $ 8, watches $ 25, phone $ 180.The best service, highest quality and lowest price, prompt delivery. More information, please visit our website: www.shanshantrade.com E-mail: [email protected]

2008-11-21 @ 07:58:29
URL: http://www.shanshantrade.com

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0