Vecka 10, Dag 5



Vecka 10, Dag 5

Det snurrar på idag igen, trodde faktiskt att det skulle vara bättre idag. Om det bara kunde sluta snurra så skulle jag känna att detta lätt är värt det. Jag kan stå ut med huvudvärk, lite magont, hängig, lite mer koncentrationsvårigheter än vad jag normalt brukar ha, den här mattheten men när det gäller yrseln så börjar jag verkligen få nog! Jag menar, hur länge ska detta pågå? Är det såhär det kommer vara? Ska jag känna att jag knappt kan resa på mig för att jag kan svimma?
   Läste runt lite på internet och fann ett par som kör cambridge, varav mannen fick sluta med ren kur på grund utav yrseln. Han fick börja med kombinerad kur istället. Det jag känner är att jag varit så duktig i fem dagar nu så jag vill inte bara ge upp, jag har bestämt mig för att gå ner i vikt, jag har bestämt mig för att jag ska fixa detta, jag har verkligen bestämt mig! Om det är så att yrseln hänger kvar ett par dagar till (om det är normalt) och att det sedan går över, så får det vara så. Men om detta tänker hålla i sig hela tiden vet jag inte om det är värt det.
   - Jag är inte den som ger upp!
Så är det bara, har alltid varit och kommer alltid att vara! Skall åka till konsulenten imorgon och prata med henne om detta. 
   Pratade med Aram för en stund sedan och hon sade att det beror på att kroppen inte har den energi som den brukar ha, med tanke på att jag inte får i mig (så mycket/inga) kolhydrater. Ärligt talat så har jag inte någon koll på detta med kolhydrater och vitaminer/proteiner, men om någon har koll på det så är det Aram!
   Jag hoppas att detta bara kommer hålla i sig nu i början, men att det succesivt minskar och tillslut försvinner. Eller att det bara försvinner på en gång, ja, varför inte.

Förutom snurrandet så har allt gått bra, även idag. Jag känner fortfarande hunger (?!) men kan koppla bort det mycket lättare nu än i början. Är inne på den sista flaskan men vatten och har en soppa kvar att äta. Jag gör inga misstag och vägrar att fuska. Ni som känner mig vet hur jag är :) Om jag väl bestämt mig så.. Behöver jag säga mer?

Skall bli skönt att få ett svar imorgon angående yrseln, men framförallt om det finns något jag kan göra för att få bort det. Jag hoppas bara att hon inte kommer säga att jag måste dricka mer vatten, vilket är näst jobbigast efter yrseln.


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0