Dagens Hundhistoria

Om ni skulle tänke er in i ett liv då ni har en hund, hur skulle det livet se ut då?
Kanske är det en liten, lurvig och söt sak som gärna hoppar upp i knät när du sitter med en kopp te i handen framör tvn. Tittar in i dina ögon och ber om att få bli klappad. När ni väl är på promenad gör den lilla hunden inget han inte får. Han tittar snällt upp på dig och frågar "är det den här vägen vi skall gå?". Du kopplar lös hunden men den springer inte iväg, den vill vara med dig. Den går lugnt vid din sida och ni känner kärleken emellan er. Bästa vänner. När väl sommaren kommer gör ni roliga saker ihop varje dag. Kastar pinne, leker med frisbee, badar och picknickar.
*PANG*
Va? Vad var det?
*VAKNA*
Jo, ja, just det ja. Förlåt.

Nu till verkligheten:
Idag var det underbart strålande solsken och som ni kan tänka er, väldigt varmt. En perfekt dag för en lång promenad på ön Björnen. Jag mötte Aram på parkeringen och vi for iväg, Teddy halvsittandes/liggandes i knät på mig. Efter ett par intensiva veckor, fullsmackade med träningspass för mig och hunden, kände jag att "YES, Idag är den dagen då allt kommer fungera". Lyckliga "hand i hand" hoppade vi ur bilen och Teddy fick kommando att lägga sig ner. JAAA! Han gjorde det! Kan nu kryssa i ett rätt utav tio på listan, check! 

Vi började långasmt gå ner mot vattnet, stannade och han fick kommando, fortsatte att gå och ett nytt kommando. Höll på såhär hela vägen ner till vattnet. Han var väldigt duktig. När vi väl kom fram såg Teddy en anka. En SIMMANDE anka. Ankan simmade i VATTNET. Vad gjorde hunden då? Jo, han slet sig! Jag höll emot allt jag orkade, men hallå, kunde ju lika gärna med släppt kopplet på en gång. Jag hade ingen chans. PLUMS. Jaha. Nu var Teddy med ankan. Den simmande ankan. I vattnet. Teddy och ankan i vattnet. Med kopplet.

Det finns två saker med detta som är riktigt fördjävliga. 1: han "kan inte" inkallning, 2: Kärleken till vattnet.
Alltså: han struntar i när man ropar på honom för vattnet slår allt. Så fort han hoppade i vattnet glömde han ankan. Han tittade rakt ner och såg ringarna runt om sig. Och där kom det första. HUGG. HUGG, HUGG. Vad gör han? Jo, han äter vattnet. Han försöker fånga vattenringarna. Så där har vi kopplet i vattnet med Teddy som vandrar i cirklar och försöker fånga alla ringar. Han struntar i om man ropar, eller visslar, vattenringarna skall fångas!

Jag och Aram står vid kanten och ropar och visslar. Ingenting. HUGG, HUGG, HUGG, HUGG. Han tittar upp lite då och då, men vattnet drar till sig hans uppmärksamhet på en gång och HUGG, HUGG. Jag tror vi stod där i 20 minuter och försökte få upp honom, till ingen nytta. När han äntligen var klar klev han upp och gick bort mot en gräsplätt. Torka, torka, torka. Jag kommer springande och får tag på det genomblöta kopplet och den genomblöta Teddyn. Äntligen! Som om att det inte räckte till med gräset skulle han torka av sig på mig och Aram också. Självklart rullade han sig på grusplanen också. Så allt damm som en gång fanns där sitter just nu på honom.

Efter mycket om och men bestämde vi oss för att åka hem. Så fort vi klev ut ur bilen, hemma på parkeringen var han som förbytt. Teddy var tillbaka! Lugna, fina killen. Lyssnade helt på alla kommandon och var jätte duktig. Precis som det varit de senaste veckorna. Vi klev innanför dörren och Teddy däckar.

Detta var vår berättelse - Dagens Hundhistoria

Kommentarer
Postat av: lille lille lille bror

"Jaha. Nu var Teddy med ankan. Den simmande ankan. I vattnet. Teddy och ankan i vattnet. Med kopplet."

haha jag skrattade i typ en kvart efter jag läste det där. genialiskt!

2008-04-20 @ 23:26:13
Postat av: stora stora stora syster

Hahaha, du är så go sötnosen min. Vad bra att jag lyckades haha, för det var precis den känslan jag ville få till :) jag vet att du inte kommer läsa detta meddelande idag men jag vill ändå GRATTA dig på din 20 års dag, GRATTIS GRATTIS GRATTIS GRATTIS GRATTIS Hoppas du får den bästa dagen och att du kommer glädja dig länge åt den :) !! Nu skall jag åka hem och ringa dig :) Älskar dig! Puss Puss Puss Puss!!!

2008-04-21 @ 10:41:42
URL: http://aleh.blogg.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0