"Jag är ett Lejon"

För inte många dagar sedan skulle jag kliva på bussen för att åka till Anna, vid busshållplatsen satt en tjej, i linne (och nu börjar det bli riktigt kallt). Hon tittar upp på mig och säger "Har du en krona?" "Va?" sade jag. "En krona, har du det?" fr¨ågade hon hon igen. Jag blev tyst och kände att jag kanske inte skulle regareat från första början utan bara gått förbi henne. "Du luktar gott, du är väldigt vacker" Fick jag höra då. "Tack" svarade jag. "Titta på mig, jag är ful, jag är ett lejon och jag vill tillbaka, titta! (Tittade upp på himlem, där var fyra fåglar) Titta, där är Jesus men jag är också en människa" Och såhär fortsatte hon. Tack och lov så kom bussen och jag klev på.
I fredags var jag, Daniel och Petter här hemma och drack, paratade och hade det trevligt. Petter och jag gick ut för att röka, då ser jag den tjejen stå vid andra sidan av huset och hon ser mig. Hon kommer fram och frågar om vi har fest. Njae svarar jag. Då sa hon "Får jag komma in? Jag skall bara gå hit bort för att se om det lyser". Öhh? va? Jag tittade efter henne när hon gick bort och ställde sig där hon stod innan, och tack och lov (!!) kommer det en annan tjej gående, det var nog det som tog hennes uppmärksamhet så jag stängde dörren.
En dag senare, lördags, ringer det på dörren hemma. Innan jag hinner öppnar dörren så hör jag hur brevinkastet öppnas och att en tjej skriker "hallllåååå" Cigarett rök flyger in i hallen. Jag öppnar och där står hon, "Hej, får jag komma in?" NEJ! Jag minns inte så mycket av vad som sades, hon kom i alla fall inte in. 30 minuter senare ringer det på dörren igen. Och när jag säger ringer på dörren så riiiiinger hon verkligen på dörren, lääänge!! Jag öppnar och denna gången står Daniel bakom mig. Jag frågar rakt ut, vad vill du? Hon ville komma in. NEJ sade både jag och Daniel. Då frågade hon om Daniel kunde komma ut så att hon fick prata med honom, Om vad? Frågade han, du kan säga det här! Då slänger hon ur sig "min mamma hatar mig". Och så börjar hon dra i Daniels rullstol, han går genast och hämtar in den, då börjar hon dra i hans filt som ligger i rullstolen och Daniel tar tag i den också. Här någonstans stänger vi dörren.
Jag tycker att detta är fruktansvärt obehagligt!

Kommentarer
Postat av: anna

Det är ju HELT sjukt!!! Illa att hon vet var du bor.. fast hon lär ju inte kunna åstadkomma nån större skada... Puss älskling, ses ikväll

2007-09-06 @ 16:22:54
Postat av: Sandra Thörn

Din blogg är rolig att läsa :)

2007-09-08 @ 01:00:07
URL: http://sandrathorn.blogg.se
Postat av: Hanna

Tack Sandra! Vad roligt att höra. Ser fram emot att läsa i din sen, när första inlägget väl kommit upp :) /Hanna

2007-09-08 @ 18:19:46

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0