Hemlängtan

Usch vilken jobbid dag det var igår.
Hade sån hemlängtan! Det är nog den första riktiga hemlängtan jag känt på väldigt länge. Inte bara det. Vad ska jag behöva göra för att en flytt skall inträffa? Jag trivs faktiskt inte här och det börjar bli så mycket nu att jag inte längre kan hålla det för mig själv, eller bara prata om det när jag är med Anna, det går inte längre. Måste skriva av mig här också. Persiennerna är neddragna, vert ni varför? För att jag inte vågar ha dom uppdragna. Vem som helst kan ju få för sig att kika in. Tror ni att det är jag som drar ner dom? FEL! Det är Daniel, jag vågar inte! Lika dant med öppna fönster, Daniel stänger dom och dom är bara öppna ca 2 cm så att ingen kan sticka in en hand och sen öppna mer. Jag bor i en låda. Jag är ständigt rädd. Jag orkar verkligen inte bry mig om någonting här. Städning, diskning, tvättning Allt sköts av Daniel. Ibland kan jag laga mat. Jag trivs inte här, jag tycker att det är obehagligt att gå till busshållplatsen, Daniel får inte gå ut när det är mörkt, för jag vågar inte släppa ut honom! Jag menar verkligen allvar! Och om det är så att han går ut, och jag med honom, så har jag alltid slagit in numrerna 112 i min mobil så att OM det skulle hända något (jag borde egentligen skriva NÄR) så är det bara att trycka på grön, upprigning. Det är som sagt mycket folk här som är konstiga, som jag hlst inte vill ha i närheten av där jag bor. Men tyvärr. Nu råkar jag bo mitt i smeten. Mamma, du vet att jag alltid har gjort det mysigt runtomkring mig, tänder ljus och rökelser, målar och fixar. Jag har inte gjort något sånt sen jag flyttade hit! Och det är bland annat sånt jag mår bra utav! Jag har inte gjort något sånt på flera månader. Det har börjat gå så långt att jag drömmer om att flytta om nätterna. Mamma är offtast med i dom drömmarna. Jag längtar hem.
Jag mår inte så bra. Gråter ibland.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0