Överraskning!



I fredags var det vår 4-månaders-dag! Dagen innan bad jag Daniel att överraska mig med något speciellt, roligt och romantiskt. Jag tänkte att det skulle vara trevligt med en middag på restaurang eller liknande.

Fick ett telefonsamtal kl 14.00 i fredags från Daniel, det han sa var att jag skulle packa väskan för att vi skulle hinna med ett tåg kl 15.50. Mer fick jag inte veta. Han var fortfarande kvar på jobbet och bad mig därför att packa ner lite utav hans kläder, tanborste, parfym m.m. Jag hade INGEN aning om vart vi skulle. Jag kunde bara tänka mig två saker: Göteborg eller en stuga ute i skogen där vi kunde gå promenader och plocka svamp, varför jag tänkte just så vet jag inte.
Han kom och hämtade upp mig på parkeringen och så åkte vi iväg till Stationen. Då fick jag reda på att vi skulle till Stockholm. Vad skulle vi göra där? Bo på hotell? Gå på teater? Opera? Jag tjatade och tjatade men jag fick inget svar, ni vet hur nyfiken jag är! Tåget var försenat, som det offtast brukar vara, och då sade han nästa ledtråd: Jag hoppas att vi hinner. Hinner? Vart? Har vi en tid att passa? Vad skall vi göra? Han bara tittade på mig och log. Han vägrade säga och jag vägrade ge upp med mina frågor. Nästa ledtråd var att vi skulle ta en taxi till dit vi skulle. Hm... Inte tunnelbanan då? Nej, det var taxi. Vid det här laget var jag extremt nyfiken. Jag frågade vilken tid vi skulle ta tåget hem och han svarade att vi skulle åka buss. Åka buss? När han nämnde det kom jag ihåg en sak han hade sagt för länge sedan. Han och hans kompisar brukar alltid åka buss dit och hem, och då slog det mig! Vi var på väg till en KRYSSNING! Hans present och överraskning var en kryssning till Finland med båten Cinderella. Det kunde inte bli bättre.

Vi klev av tåget (som vi var tvugna att stå i hela vägen, vi klev nämligen på fel vagn) och med leéndet på läpparna gick vi iväg mot taxin som körde oss hela vägen fram till det enorma kryssningsfartygen. Han hade bokat en A-hytt, vilket innebär att vi hade utsikt över vattnet, jätte fint. Och inte nog med det, han hade också bokat in oss på den bästa buffén man kan tänka sig dagen efter. Och gissa om vi åt tills vi sprack.
12 däck bestod båtena av, väldigt stor. Vi bodde på 7:e våningen. Vi började med att ta en öl/cider på utedäck, satt och tittade ut över Stockholms skärgård. Väldigt vackert. Och sen rullade det bara på. Vi hade jätte trevligt, väldigt roligt och mysigt. Satt och skrattade åt folk som inte kunde bete sig och som var allmänt roliga. Njöt utav att vara nära havet, jag njöt till och med att få vara nära fiskmåsarna! 

Kom hem för en stund sedan. Lägenheten såg förjävlig ut så vi har börjat städa. Är gansa sliten men jag känner att jag fått nya krafter. Han är bäst min man. Är tokkär i honom. Vi hann prata om så mycket, bara ägna tid åt varandra. Det har vi i och för sig alltid haft, men när man åker iväg sådär så blir det på ett annat sätt. 

Kan inte riktigt förstå att han bjöd mig på en kryssning. Men det gjorde han! O ja! Det gjorde han!

Jag har så mycket mer att skriva men det hänger inte ihop med kryssningen. Jag skriver ändå.
Mamma kommer upp den här veckan. Och så fick jag ett samtal från pappa, när jag var i hytten, han frågade om han och Viktor kunde komma upp nu i veckan eller till helgen. Kan det bli bättre? Kryssning, mamma, pappa och viktor. Fast inte samtidigt då, hehe. 



-Den bästa överraskningen någonsin!!!






Kommentarer
Postat av: anna

Fina bilder!!! Underbart att ni hade det så bra vännen!

2007-08-13 @ 16:10:37
Postat av: Hanna

Och nästa gång skall du med ;)

2007-08-13 @ 19:08:46
Postat av: Daniel

Ja det tycker jag också, skulle vara roligt, och det behöver ju inte bli så dyrt heller, tackvare att vi shopade så mkt i taxfree´n

2007-08-15 @ 09:27:23

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0