Jag borde skämmas


Det finns nog ingen människa på jorden som är så lat som jag. Det är bara det att jag inte gillar att städa. Det är så mycket att städa också. Och här sitter jag. Kan ju alltid skylla på att jag tar en paus. Det är inte riktigt min grej att skylla ifrån mig, inte längre. Paus sa du? Mmm.

Har börjat rensa i sovrummet. När kläderna försvinner kommer det gå fort. Måste tvätta. Städa i vardagsrummet, i lilla rummet, lägga alla kartonger på hög. Kartonger ja, vi har nämligen inget förråd (!) Vilket gör det nästan omöjligt att städa det rummet. Badrummet får jag inte glömma. Dammsuga, skura golven, våttorka överallt. Ibland är det inte kul att bo i en stor lägenhet. Det finns så mycket saker och ingenstans att lägga dom. Hjälp!

Mamma kommer på Onsdag. Hon stannar till fredag och då kommer pappa och viktor. Imorgon skall jag till Jula och sen träffa Anna. Det ser jag fram emot. Jag längtar efter att ha familjen här också.

Lyssna på detta då! Som mest kommer vi vara fyra personer här samtidigt och vi har bara två stolar! Hjälp! (igen).

Usch vad jag inte vill.
Nu måste jag återvända till sovrummet. För att städa.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0